Regulamin

Regulamin Organizacyjny

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Mikroelektroniki i Fotoniki (dalej: „Łukasiewicz-IMiF” lub „Instytut”)

Zaopiniowany przez Radę Instytutu w dniu 31 maja 2021 r.

Zatwierdzony przez Prezesa Centrum Łukasiewiczw dniu 1 czerwca 2021 r.

W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy wersją polską niniejszego dokumentu i wersjami w innychjęzykach, rozstrzygająca będzie wersja polska.

§1

1. Regulamin Organizacyjny instytutu działającego pod nazwą „Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Mikroelektroniki i Fotoniki” (zwany dalej „Regulaminem”) określa strukturę organizacyjną i tryb pracy komórek organizacyjnych z uwzględnieniem ich zakresu zadań i odpowiedzialności.

2. Do zadań Instytutu należą w szczególności:
1) realizacja projektów badawczych w ramach celów Sieci Badawczej Łukasiewicz;
2) komercjalizacja;
3) współpraca międzynarodowa w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych oraz komercjalizacji.

3. Szczegółowy przedmiot i zakres działania Instytutu określa jego statut.

§2

Podstawowe dane organizacyjne

1. Siedziba Łukasiewicz-IMiF znajduje się w Warszawie, przy al. Lotników 32/46, kod pocztowy: 02-668.
2. Status jednostek lokalnych Instytutu w rozumieniu art. 42 ust. 4 Ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej określa wewnętrzny akt normatywny – zarządzenie Dyrektora Łukasiewicz-IMiF.
3. Instytut jest wpisany do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000865821.
4. Łukasiewicz-IMiF nadano numer NIP: 521-391-06-80 i REGON: 387374918.
5. Nadzór nad Instytutem sprawuje Prezes Centrum Łukasiewicz w zakresie wskazanym w art. 36 Ustawy o Sieci.

§3

Podstawa prawna działalności

1. Instytut działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 2098), dalej „Ustawa o Sieci”;
2) uchwały nr 10/2020 Rady Centrum Łukasiewicz z dnia 18 września 2020 r. w sprawie połączenia „Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Technologii Elektronowej” i „Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych” oraz utworzenia „Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Mikroelektroniki i Fotoniki”;
3) przepisów powszechnie obowiązujących odnoszących się do instytutu działającego w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz;
4) Statutu Instytutu.

2. Podstawę działalności Instytutu stanowią również inne wewnętrzne akty normatywne dyrektora Instytutu wprowadzane w formie:
1) zarządzeń;
2) decyzji;
3) poleceń służbowych;
4) pism okólnych;
5) regulaminów;
6) instrukcji itp.

3. Określone w ustępie poprzedzającym akty normatywne regulują w szczególności zasady funkcjonowania poszczególnych obszarów działalności Instytutu, w tym zasady sporządzania, podpisywania i obiegu dokumentów oraz pism, a także tryb gromadzenia i przechowywania akt spraw oraz używania stempli służbowych.

4. Do wydawania wewnętrznych przepisów prawnych uprawniony jest wyłącznie Dyrektor Instytutu lub – na mocy udzielonego pełnomocnictwa – wyznaczony Zastępca Dyrektora Instytutu.

§4

Organy instytutu

1. Organami Instytutu są:
1) dyrektor,
2) rada Instytutu.

2. Dyrektor:
1) kieruje działalnością Instytutu;
2) reprezentuje Instytut na zewnątrz;
3) odpowiada za wyniki działalności badawczej i wdrożeniowej Instytutu;
4) odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie Instytutu w strukturze Sieci Badawczej Łukasiewicz;
5) sporządza projekt rocznego planu działalności Instytutu oraz projekt rocznego planu finansowego Instytutu;
6) sporządza roczne sprawozdanie z działalności Instytutu oraz roczne sprawozdanie finansowe Instytutu;
7) ustala regulamin organizacyjny Instytutu, po zasięgnięciu opinii rady Instytutu;
8) realizuje politykę kadrową Instytutu;
9) zarządza mieniem Instytutu;
10)nadzoruje pracę podległych komórek organizacyjnych;
11) ustala inne regulaminy obowiązujące w Instytucie.

3. Do zadań rady Instytutu należą:
1) określanie perspektywicznych kierunków działalności badawczej i wdrożeniowej Instytutu;
2) uchwalanie statutu Instytutu;
3) opiniowanie:
a) regulaminu organizacyjnego Instytutu,
b) rocznych planów działalności Instytutu,
c) rocznych sprawozdań z działalności Instytutu,
d) projektu podziału zysku netto Instytutu;
4) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących działalności Instytutu przedstawionych przez dyrektora albo organy Centrum Łukasiewicz.

4. Rada Instytutu działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.

5. Instytutem kieruje Dyrektor przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych i pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach.

6. Dyrektor w zakresie posiadanych kompetencji może udzielać pełnomocnictw Zastępcom Dyrektora i pracownikom Instytutu, a także osobom fizycznym niebędącym pracownikami Instytutu oraz osobom prawnym do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych w swoim imieniu.

7. Składanie oświadczeń woli w imieniu Instytutu odbywa się zgodnie z reprezentacją ujawnioną w KRS bądź na podstawie udzielonych pełnomocnictw.

8. Zgodność kopii dokumentu z oryginałem potwierdza własnoręcznym podpisem Dyrektor lub upoważniony przez niego pracownik Instytutu, z wyjątkiem sytuacji, w której przepisy prawa przewidują konieczność poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez inną osobę.

§5
Podstawowe zasady zarządzania Instytutem

1. W strukturze organizacyjnej Instytutu mogą funkcjonować Zastępcy Dyrektora powoływani w sposób i w trybie przewidzianym Ustawą o Sieci.

2. Kompetencje Zastępców Dyrektora zapewniają pełne pokrycie funkcji Instytutu umożliwiając zarządzanie i nadzorowanie podległych im obszarów działalności
Łukasiewicz-IMiF.

3. Zarządzanie Instytutem odbywa się m.in. poprzez planowanie, definiowanie celów i ich osiąganie zgodnie z przyjętą strategią.

4. Komórki organizacyjne Instytutu zobowiązane są do współpracy przy osiąganiu wyznaczonych celów.

5. Podczas nieobecności Dyrektora jego obowiązki pełni wskazany Zastępca Dyrektora lub wyznaczony przez Dyrektora pracownik Instytutu.

6. Podczas nieobecności Zastępców Dyrektora ich obowiązki pełnią wyznaczeni przez nich pracownicy Instytutu.

7. Kierownika komórki organizacyjnej podczas jego nieobecności zastępuje pracownik przez niego wyznaczony, działając w pełnym zakresie obowiązków i uprawnień zastępowanego.

8. Osoba zarządzająca komórką organizacyjną ujętą w schemacie organizacyjnym odpowiada za całokształt pracy podległej komórki organizacyjnej, w tym za tworzenie i realizację polityki kadrowej w podległej komórce organizacyjnej oraz nadzór nad budżetem, jak również określa, planuje i deleguje zadania podległym pracownikom, sprawuje nadzór w zakresie prawidłowego funkcjonowania i wykonywania tych działań, nadzoruje dyscyplinę pracy, przestrzeganie przepisów BHP, przepisów RODO oraz wewnętrznych aktów normatywnych wydawanych przez Dyrektora Instytutu (zarządzeń, regulaminów, procedur itp.),
w obszarze badawczym sprawuje również nadzór w zakresie prawidłowego funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury badawczej.

9. Pracownik Instytutu może otrzymywać polecenia służbowe:
a) bezpośrednio od przełożonego wyższego szczebla, w tym od Dyrektora albo Zastępców Dyrektora lub
b) kierowników Zespołów Macierzowych wskazanych w §11 niniejszego Regulaminu. W takim przypadku należy powiadomić bezpośredniego przełożonego pracownika.

10. Grupami Badawczymi zarządzają Liderzy Grup Badawczych. W strukturze Grup
Badawczych mogą funkcjonować laboratoria. Zakres obowiązków i odpowiedzialności pracowników w ramach Grupy Badawczej jest definiowany przez Lidera Grupy Badawczej i zatwierdzany przez Zastępcę Dyrektora ds. Badawczych.

11. Grupy Badawcze składają się z pracowników Pionu Badawczego i Pionu Wsparcia.

§6
W strukturze organizacyjnej Instytutu funkcjonują następujący Zastępcy Dyrektora:

1) Zastępca Dyrektora ds. Badawczych (odpowiedzialny za core business)– główne role:
a) nadzorowanie zarządzania i realizacji projektów badawczych;
b) stymulowanie i koordynacja działalności badawczej Instytutu oraz inicjowanie i organizowanie prac badawczorozwojowych w Instytucie;
c) wytyczanie strategicznych kierunków badawczych w porozumieniu z pozostałymi członkami dyrekcji Instytutu po uprzedniej konsultacji z Liderami Grup Badawczych;
d) stymulowanie i koordynacja procesu pozyskiwania środków pozabudżetowych na badania, prace rozwojowe i rozwój infrastruktury badawczej;

[ninja_form id=17]

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds