EKSPERT DS. TRANSFERU TECHNOLOGII (Główny Specjalista)
Sieć Badawcza Łukasiewicz – PORT Polski Ośrodek Rozwoju Technologii jest Instytutem Badawczym w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz. Koncentruje się na rozwoju nowych technologii, poprzez prowadzenie badań na potrzeby oraz we współpracy z przemysłem. Dysponując wysokiej klasy specjalistami i najnowocześniejszą infrastrukturą zapewniamy możliwość prowadzenia najbardziej zaawansowanych badań naukowych. Nasz Instytut składa się z trzech centrów badawczych – Centrum Nauk o Życiu & Biotechnologii, Centrum Inżynierii Materiałowej oraz Centrum Diagnostyki Populacyjnej, mających dostęp do specjalistycznych laboratoriów – połączenie pozwalające w sposób kompleksowy realizować zarówno prace naukowo-badawcze, jaki i pilotażowe badania dla przemysłu.
Obecnie poszukujemy Kandydata/Kandydatki na stanowisko:
EKSPERT DS. TRANSFERU TECHNOLOGII (Główny Specjalista)
Miejsce pracy: Wrocław
Wymiar etatu: 1
nr ref. ETT/DTT/2025
Główne zadania i obowiązki:
Opis stanowiska:
Poszukujemy wysoce zmotywowanego, proaktywnego i dynamicznego Koordynatora ds. Innowacji i Technologii, który odegra kluczową rolę w Centrum Doskonałości P4Health, finansowanym w ramach programu Horizon Europe Teaming for Excellence. To stanowisko jest idealne dla profesjonalisty działającego na styku nauki i biznesu, który będzie wspierać skuteczne wdrażanie przełomowych odkryć naukowych w praktyczne zastosowania.
Koordynator ds. Innowacji i Technologii będzie odpowiedzialny za transfer wyników badań z laboratoriów na rynek, maksymalizując ich społeczny i ekonomiczny wpływ. Współpracując z naukowcami, partnerami przemysłowymi i kluczowymi interesariuszami, Koordynator będzie identyfikować innowacyjne rozwiązania, oceniać ich potencjał komercjalizacyjny i wspierać ich rozwój w produkty, usługi lub procesy przemysłowe o wysokiej wartości rynkowej. Elementem zadań będzie również wsparcie procesu opracowania strategii stworzenia bioinkubatora, który w przyszłości umożliwi rozwój i wsparcie dla młodych, innowacyjnych inicjatyw opartych na wynikach badań.
Stanowisko wymaga dogłębnej znajomości postępu naukowego oraz potrzeb rynkowych, a także umiejętności budowania współpracy między środowiskiem akademickim a przemysłem. Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za ścisłą współpracę z partnerami projektu w celu opracowywania i wdrażania najlepszych praktyk w zakresie transferu technologii, zarządzania własnością intelektualną oraz strategią komercjalizacji. Celem będzie skuteczne przekładanie wyników badań na innowacyjne rozwiązania, które przyniosą realne korzyści dla sektora ochrony zdrowia i pokrewnych branż.
Wymagana jest pasja do innowacji, doświadczenie w transferze technologii lub komercjalizacji badań oraz umiejętność budowania trwałych relacji. To wyjątkowa szansa na aktywne kształtowanie przyszłości innowacji w opiece zdrowotnej.
Główne zadania i obowiązki:
• Transfer technologii i komercjalizacja
- Identyfikowanie możliwości transferu technologii oraz komercjalizacji w ramach projektu;
- Wspieranie opracowania strategii zarządzania własnością intelektualną (IP) dla projektu;
- Ułatwianie współpracy między badaczami a partnerami przemysłowymi;
- Wspieranie zespołu projektowego w procesie opracowania strategii założenia bioinkubatora.
• Zaangażowanie interesariuszy
- Organizowanie spotkań, warsztatów i wydarzeń networkingowych w celu wspierania wymiany wiedzy;
- Pełnienie roli głównego punktu kontaktowego w sprawach związanych z transferem technologii;
- Ścisła współpraca z Centre Européen de Recherche en Biologie et en Médecine (CERBM) w zakresie zarządzania pakietem roboczym dotyczącym transferu technologii, zapewniając wdrożenie najlepszych praktyk w projekcie.
• Rozwój i wsparcie projektowe
- Wspieranie w przygotowywaniu wniosków o dotacje oraz pozyskiwaniu finansowania na dalsze badania i rozwój;
- Udzielanie porad dotyczących aspektów regulacyjnych i prawnych związanych z komercjalizacją technologii;
- Monitorowanie trendów rynkowych i potrzeb przemysłowych w celu dostosowania działań badawczych do potencjalnych możliwości komercyjnych.
• Szkolenia i budowanie potencjału
- Opracowywanie materiałów szkoleniowych oraz prowadzenie sesji dotyczących zarządzania innowacjami i komercjalizacji;
- Wspieranie badaczy w zrozumieniu procesu transferu technologii oraz wdrażania najlepszych praktyk;
- Ścisła współpraca z CERBM w celu wdrożenia i integracji ich najlepszych praktyk w zakresie transferu technologii, zapewniając efektywne rozpowszechnianie wiedzy oraz budowanie potencjału w ramach projektu.
Kwalifikacje zawodowe:
• Wykształcenie: wyższe magisterskie, preferowane kierunki: biologia, biotechnologia, medycyna lub pokrewne. Tytuł doktora w jednej z tych dziedzin jest wysoce pożądany;
• Minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z transferem technologii, rozwojem biznesu lub komercjalizacją badań. Dodatkowym atutem będzie doświadczenie w pracy w organizacjach pozyskujących zewnętrzne finansowanie, w tym dotacje publiczne;
• Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (min. B2/C1), umożliwiająca swobodną komunikację w środowisku międzynarodowym;
• Posiadanie wiedzy branżowej z zakresu rozwijających się technologii oraz trendów w dziedzinach biologii, biotechnologii i medycyny, zgodnej z wykształceniem kandydata;
• Znajomość procesów transferu technologii, ochrony własności intelektualnej i patentowania;
• Umiejętności techniczne: biegła znajomość pakietu Microsoft 365, w szczególności zaawansowane umiejętności w zakresie Excel do zarządzania bazami danych i analizy danych;
• Umiejętność pracy pod presją czasu i dostosowywania się do dynamicznych, interdyscyplinarnych środowisk;
• Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne i interpersonalne.
Kandydatom oferujemy:
- Umowę o pracę, na pełen etat, na czas określony na stanowisku Głównego Specjalisty;
- Pracę w organizacji naukowo-badawczej nastawionej na realizację innowacyjnych prestiżowych projektów badawczo-rozwojowych;
- Dofinansowanie do prywatnej opieki medycznej;
- Dofinansowanie do karty sportowej;
- Możliwość dołączenia do grupowego ubezpieczenia na życie;
- Dofinansowania w ramach ZFŚS (do wypoczynku oraz świąt Bożego Narodzenia);
- Pracę na terenie zielonego kampusu naukowego;
- Bezpłatne miejsce parkingowe, dojazd PKP;
- Program rekomendacji pracowniczych.
Aplikacje należy przesyłać w terminie do 05.07.2025 r. za pośrednictwem formularza na stronie:
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Instytut Sieci działający pod nazwą Sieć Badawcza Łukasiewicz – PORT Polski Ośrodek Rozwoju Technologii, ul. Stabłowicka 147, 54-066 Wrocław. Dane zawarte w dokumentach aplikacyjnych przetwarzane będą dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacji a także – w przypadku wyrażenia zgody – dla potrzeb przyszłych rekrutacji. Informujemy o prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także prawie od wycofania zgody na przetwarzanie danych, bez wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed cofnięciem zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Więcej informacji o ochronie danych osobowych: https://www.port.org.pl/ochrona-danych/
Informacje o kandydatach, którzy zgłoszą się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Informacja o wyniku naboru, zawierająca określenie stanowiska pracy, na które nabór był prowadzony, imię albo imiona i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny a także uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo niezatrudnienia żadnego kandydata będzie upubliczniona zgodnie z wymogami ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz.
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami.